مقدمه
"مرجع اطلاع رسانی صنعت تورریسم" را در مرداد ماه1387 با ارسال روزانه پکیج به لیست اعضای خود آغاز کردیم. یک سال بعد با راه اندای وب سایت و قراردادن پکیج ها به صورت دسته بندی شده، کیفیت خدمات خود را بهبود بخشیدیم.
در طول این زمان به طور مرتب و روزانه، اعضای خود را افزایش دادیم و کنار آن، بخش های خدماتی و اطلاع رسانی مختلفی را به سایت اضافه کردیم.
"مرجع اطلاع رسانی صنعت توریسم" پایگاهی است مستقل که وابستگی به هیچ نهاد یا سازمانی ندارد و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت های خود را ادامه می دهد.
شرکت سپهر سیستم مسئولیت فنی و پشتیانی سایت را بر عهده دارد.
اهداف
هدف از راه اندازی هر کسب و کاري، ایجاد در آمد یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد. هدف ما نیز خارج از این تعریف نمی باشد با این تفاوت که منبع ایجاد درآمد را به گونه ای تنظیم کردیم که همگان بتوانند از امکانات این پایگاه استفاده نمایند، بنابراین کارایی و رضایت استفاده کنندگان را اولیت کاری خود قرار دادیم.
تمامی بخش ها و امکانات مختلف سایت را برای همیشه رایگان قرار دادیم تا:
- پلی باشیم جهت ارتباط بین آژانس های مرجع با آژانس های کوچکتر. مخصوصا پر کردن خلاء اطلاعاتی که بین این دو دسته از آژانس ها وجود داشته و استفاده از فکس نیز نتوانسته است آن را حل کند. دو پارامتر فاصله جغرافیایی و تفاوت ساعت کاری نیز عامل منفی دیگری در اطلاع رسانی در روش سنتی می باشد که ما سعی در بهبود آن داریم. ارسال پکیج به صورت ایمیل به اعضا و همچنین قراردادن تورها به صورت دسته بندی شده در سایت، یکی از مصداق های این هدف می باشد.
- با ایجاد بخش کاریابی و کارمند یابی به صورت رایگان سعی در آن داشتیم که معضل کاریابی در این حوزه از صنعت توریسم را بهبود بخشیم.
- با ایجاد بخش های اطلاع رسانی مانند "فهرست آژانس های مسافرتی"، " اطلاعات فرودگاه های جهان" "نرخ برابری ارز" و ... سعی بر آن داشتیم هر آنچه مورد نیاز افراد شاغل در حوزه توریسم است را یکجا جمع آوری نماییم.
- این پایگاه اصولا به اساس منطق Business 2 Business و جهت ایجاد ارتباط بین افراد شاغل در صنعت توریسم طراحی شده است و اکثر بازدید کنندکان آن مدیران عامل آژانس ها، ایرلاین ها، هتل ها، کارمندان و .. می باشند. البته افرادی به عنوان مسافر نیز این وب سایت بازدید می کنند. وب سایت دیگری را تحت عنوان جستجوگر بلیط ارزان هواپیما براساس منطق Business_2_Customer طراحی و اجرا نمودیم.
چشم انداز
دست یافتن به چشم انداز در حرف بسیار ساده است و در عمل دشوار.
در بیان چشم انداز سعی می کنیم ساده باشیم: می خواهیم آنقدر پایگاه سودمند در عین حال کاربردی داشته باشیم که هر فرد مرتبط با صنعت توریسم، روز خود را با بازدید از این پایگاه آغاز نماید.